Miss Communicatie

20120331-224830.jpg

Miss Communicatie is een Chicklit van Nederlandse bodem, geschreven door Astrid Harrewijn. Ik, als afgestudeerd communicatiewetenschapster, viel meteen voor de titel natuurlijk (en in combinatie met het genre Chicklit kon ik het niet laten het boek te kopen.)

Het boek gaat over journaliste Didi (met bijnaam Miss Communicatie omdat ze ooit communicatie heeft gestudeerd). Ze woont samen met twee vriendinnen en is net begonnen met haar nieuwe baan bij een tijdschrift. Didi moet een coverstory schrijven over Twitter en ontdekt dat er twee tweeps plotseling zijn gestopt met hun social media activiteiten. Ze besluit deze vrouwen te interviewen voor haar artikel en ontdekt een paar duistere toevalligheden…

In het begin vond ik het boek iets te populair geschreven, alsof de schrijfster te veel haar best deed. Maar later zat ik zo in het verhaal dat ik daar niet meer op gelet heb. Eigenlijk is het een combi tussen Chicklit en detective, heeeerlijk! En na dit boek kijk je heel anders naar de mensen die je volgt op Twitter en die je vrienden zijn op Hyves en Facebook. Je gaat beter nadenken over wat je de online wereld ingooit, en wees eerlijk, dat is in sommige gevallen niet eens zo heel verkeerd.

