Roomservice

20120409-101942.jpg

Na alle Chicklits vond ik het tijd worden om weer eens een ander genre te gaan lezen. Ik kwam dit boek tegen en het leek me wel leuk, een literaire thriller is weer eens wat anders. Roomservice is geschreven door Elvin Post, hij wordt op de achterkant beschreven als de beste Nederlandstalige thriller schrijver.

Het verhaal speelt zich af in de Amerikaanse ‘adult entertainment’ wereld. Het gaat over een privédetective die de zoon van de grote baas van de filmstudio in de gaten moet houden, om te voorkomen dat hij voor problemen gaat zorgen en de politie op zijn dak krijgt. Dat is de eerste hint dat er iets niet helemaal in de haak is, maar dat is weinig verrassend gezien de aard van de industrie. Hoewel het in eerste instantie lijkt dat de privédetective dit keer een makkelijke opdracht heeft, komt hij er al snel achter dat hij bij iets betrokken wordt waar hij liever geen deel van uit had gemaakt. Het boek eindigt met veel geld en een boel dode lichamen.

Persoonlijk vind ik het verhaal in dit boek niet heel verrassend, ook de personages spraken mij niet aan. De titel lijkt te verwijzen naar een van de films die ooit door de filmstudio is uitgebracht, maar die heeft geen prominente rol in het boek. In het boek komen overigens geen hotels voor, al zou je dat misschien wel denken door de titel. Het enige wat mij blij verraste is dat een van mijn favoriete bands, de Scorpions, wordt genoemd in dit boek. Het boek is een literaire thriller, maar van mij had het wel wat spannender en origineler gemogen. Kortom: dit boek was niet echt mijn ding en persoonlijk vind ik het geen aanrader, maar ik ben geen uitgesproken fan van dit genre dus misschien dat het jullie meer doet dan mij.

