Dinsdag is voorbij

Ik liep langs de boekwinkel en toen viel mijn oog op dit boek, de nieuwe Nicci French! Ik vond het vorige boek (Blauwe maandag) van de Frieda Klein serie geweldig dus heb deze maar meteen gekocht. Nicci French zijn begonnen aan een serie boeken met in de hoofdrol psychotherapeut Frieda Klein, Dinsdag is voorbij is het tweede boek in deze serie.

Na haar succesvolle bijdrage aan het terugvinden van twee ontvoerde meisjes pakt Frieda Klein haar rustige dagelijkse leven weer op. Totdat ze een telefoontje krijgt van rechercheur Karlsson, onbedoeld raakt ze weer betrokken bij een vreemd misdrijf. Er is een lijk gevonden in het huis van een vrouw die danig in de war is dat zij hem waarschijnlijk niet vermoord heeft. Het lichaam blijkt van een oplichter te zijn met genoeg slachtoffers (en daardoor ook genoeg verdachten). Hoewel de politie de zaak snel wil afsluiten, zorgt Frieda ervoor dat het onderzoek blijft doorlopen. Uiteindelijk doet Frieda een aantal ontdekkingen die leiden naar de dader. Maar hiermee is het verhaal niet afgelopen, er blijkt veel meer aan de hand te zijn dan in eerste instantie gedacht werd en nog niet iedereen is veilig. Alsof dat nog niet genoeg is wordt Frieda ook nog opgejaagd door schimmen uit het verleden.

Dit boek is weer een heerlijke Nicci French thriller. Het verhaal is goed, origineel en zet je aan het denken, ik had het idee dat ik de moord zelf aan het oplossen was (met een beetje hulp van Frieda Klein uiteraard). Het is fijn om verder te lezen hoe het met Frieda Klein verder gaat na haar heldendaden in het vorige boek. Het boek sluit goed aan op het eerste deel van de serie, en je moet ook zeker eerst die gelezen hebben voordat je aan dit boek begint. In dit boek gebeuren namelijk een aantal dingen die direct verband houden met gebeurtenissen uit het eerste boek, maar ik zal niet te veel verklappen. Het boek eindigt op zo’n manier dat je bijna niet kan wachten tot het volgende boek verkrijgbaar is. Ik wil zeker weten meer lezen over de slimme, teruggetrokken, krachtige Frieda Klein.

