The Hunger Games: Catching Fire (part 2)

The Hunger Games; Catching Fire is het tweede deel van de trilogie geschreven door Suzanne Collins. Dit deel is nog niet verfilmd, en daardoor wist ik de verhaallijn nog niet. Ik zal proberen deze zo min mogelijk te verklappen, het is natuurlijk veel leuker om het zelf te lezen.

Het Capitool neemt het Katniss niet in dank af dat ze ervoor gezorgd heeft dat zowel zij als Peeta de Hunger Games heeft gewonnen. Zij zien het als een daad van rebellie en zijn bang dat er hierdoor opstanden komen in de 12 districten. Om haar te straffen moeten zowel zij als Peeta, en een paar andere deelnemers die ooit de Hunger Games hebben gewonnen opnieuw deelnemen aan de Hunger Games. Katniss is vastbesloten om Peeta te laten winnen, wat inhoudt dat ze zelf de Hunger Games niet levend zal verlaten. Alleen deze Hunger Games is anders dan alle andere, er gebeuren dingen waar Katniss haar vinger niet op kan leggen. Zijn de andere tributes haar medestanders of haar directe vijanden, wie kan ze nog vertrouwen?

Aangezien je weet dat er drie boeken zijn, verwacht je dat Katniss deze Hunger Games gaat overleven. Maar de manier waarop dat gebeurt is er niet eentje die ik had verwacht. Het einde van het boek is heel open, het is eigenlijk meer het einde van een hoofdstuk. Je weet dat er nog veel meer gaat gebeuren en dat Katniss haar grootste gevecht nog moet beginnen. Ben ik even blij dat ik een vrije dag heb, en dat het derde boek voor mijn neus ligt!

