Bared to you

Bared to you is geschreven door Sylvia Day. Ik heb het gekocht in een Engelse boekenwinkel in Brussel, dus het is eigenlijk mijn souvenirtje van mijn minivakantie. Bared to you is qua genre en verhaal vergelijkbaar met de Vijftig Tinten boeken van E.L. James (dat was de voornaamste reden om het te kopen natuurlijk).

Eva is net samen met haar kamergenoot en tevens dierbare vriend verhuisd naar New York. De dag voordat ze aan haar nieuwe baan begint loopt ze vast de route, om te kijken hoe lang ze erover zal doen. Eenmaal in de lobby van het grote kantoorpand loopt ze tegen een man op, zo mooi en sexy dat het lijkt alsof ze niet meer kan denken. Maar hij heeft ook een duister randje, deze mister Dark and Dangerous. Wanneer ze eenmaal aan het werk is in dat gebouw komt ze mister Dark and Dangerous nog veel vaker tegen, uiteindelijk komt ze erachter dat het pand van Gideon Cross (=mister Dark and Dangerous) is. Ze lijkt dezelfde aantrekkingskracht op hem te hebben als zij op haar. Na een meeting neemt hij haar apart en laat duidelijk merken wat hij met haar wil doen, maar het lijkt Eva beter om hem uit de weg te gaan… al lukt dat haar niet heel lang. Het blijkt dat Gideon Cross niet alleen een koele berekende zakenman kan zijn, maar ook een gevoelige man die niet meer zonder Eva kan.

Hoewel het verhaal in grote lijnen op de Vijftig tinten serie lijkt, zijn er ook genoeg verschillen. Zo is dit boek directer, of misschien zelfs iets platter, geschreven als het gaat om de beschrijving van de gebeurtenissen. Ook zijn de hoofdpersonages qua karakter en ervaring iets meer elkaars gelijken. Als ik zou moeten kiezen tussen dit boek en Vijftig tinten, dan zou ik alsnog voor Vijftig tinten kiezen, maar het verschil is niet groot. Het komt vooral omdat ik bij Bared to you het idee had dat het verhaal nog niet af was, het boek stopt vrij abrupt. Maar gelukkig komt in oktober een nieuwe uit van Sylvia Day, en ik heb zo het vermoeden dat dat het vervolg op deze is.

