The other hand

20120907-191135.jpg

The other hand is geschreven door Chris Cleave. Ik heb het gekocht omdat de tekst op de achterkant mij nieuwsgierig maakte. Op de achterkant wordt beschreven dat het een heel speciaal verhaal is, maar dat ze er niet te veel over willen verklappen, en dat ik dat ook niet moet doen als ik mijn vrienden erover vertel: ‘The magic is in how it unfolds.’ Dit wordt dus een korte beschrijving van het verhaal!

Het verhaal gaat over een Afrikaanse vluchtelinge die in Engeland op zoek gaat naar twee mensen die ze ooit onder bijzondere omstandigheden ontmoet heeft. Terwijl ze dat doet worden de omstandigheden alleen nog maar bijzonderder.

Door dit verhaal krijg je een hele andere kijk op de Westerse wereld. Door het oogpunt van de vluchtelinge wordt je ervan bewust hoe magisch onze wetenschap en technologie kunnen zijn voor mensen die hier nooit eerder mee in aanraking zijn geweest. Het is een origineel verhaal en zeker de moeite waard om te lezen, helemaal als je een geweldige andere versie van Batman (ja The Dark Knight heb ik het dan over) wil ontmoeten. Oh ik hoop dat ik nou niet te veel heb verklapt! ;)

