Voor ik ga slapen

20121216-102640.jpg
Decembermaand is cadeautjesmaand, en dat betekent in mijn geval dus een stapel nieuwe boeken! Van Sinterklaas heb ik ‘Voor ik ga slapen’ van S.J. Watson gekregen, in dwarsligger formaat, dat is heel handig voor in de trein, maar staat iets minder mooi in de boekenkast. Ik moet wel eerlijk toegeven dat het fijner leest dan ik had verwacht.

Christine is haar geheugen kwijt geraakt door een traumatische gebeurtenis. Elke ochtend wordt ze wakker en weet ze niet meer wie ze is, waar ze is en wie de man is die naast haar ligt. Doordat Christine geen herinneringen heeft en geen nieuwe kan aanmaken voelt ze zich nutteloos, ze heeft geen verleden en kan daardoor geen toekomst opbouwen. Elke dag moet ze weer opnieuw beginnen. Als Christine dokter Nash ontmoet wordt alles anders. Door hem begint ze met het bijhouden van een dagboek, hierdoor kan ze haar herinneringen teruglezen en begint haar verleden langzaam duidelijk te worden. Zo komt ze er ook achter dat er iets niet helemaal klopt, kan ze haar man wel vertrouwen?

In dit verhaal weet je net zoveel als Christine. Je hoopt dat ze herinneringen zal krijgen zodat jij ook weet wat er vroeger gebeurt is. Net als haar heb je het idee dat er iets niet helemaal klopt, maar je kan er je vinger niet helemaal opleggen. Het boek is goed en spannend geschreven, het enige minpuntje is dat Christines dagboek niet nog 1 dag verder gaat… Zeker een boek dat het waard is om gelezen te worden!

