Bericht uit Parijs

20130728-124636.jpg
Bericht uit Parijs, geschreven door Guillaume Musso, was ook een van mijn verjaardagscadeautjes. Een verhaal dat zich afspeelt in Parijs doet het bij meestal wel goed!

Madeline en Jonathan botsen tegen elkaar op in het restaurant van het vliegveld. Na elkaar met een paar onaardige woorden te hebben bestookt pakken ze beiden hun spullen weer op en vertrekken naar hun eindbestemmingen, respectievelijk Parijs en San Francisco. Wanneer ze allebei thuis zijn blijkt al snel dat ze per ongeluk elkaars telefoon hebben meegenomen. De verleiding is voor beiden te groot, en al snel worden de telefoons uitgeplozen om achter elkaars geheimen te komen. Het blijkt dat ze meer met elkaar gemeen hebben dan alleen het type telefoon. Al snel raken ze betrokken bij een oude moordzaak en bij het oplossen van een ontvoering.

Een spannend en interessant verhaal. Alleen de schrijfwijze heeft wat mij betreft wat verbeterpuntjes, al stoorde ik me daar niet meer aan toen ik eenmaal goed in het verhaal zat. Een boek dat makkelijk wegleest, in mijn geval in minder dan twee dagen. Niet perse een must read, maar zeker wel goed te doen! Het verhaal zet je in ieder geval wel aan het denken over de informatie die we allemaal opslaan op onze mobiele telefoon…

