Korenblauw

20130829-114439.jpg
Korenblauw is geschreven door Leila Meacham. Ik stond in de boekwinkel en probeerde een keuze te maken tussen vier boeken die me allemaal wel wat leken. Ik heb deze gekozen omdat die het dikst was, ik dacht dat ik er dan wel even zoet mee zou zijn.

Op elfjarige leeftijd verliest Cathy haar beide ouders bij een ongeluk. Ze wordt uit haar luxeleventje gehaald om bij haar grootmoeder in Texas te gaan wonen. Daar groeit ze op in de warme vriendschap van Trey en John, beste vrienden die beiden ook een soort van wees zijn. Hoewel er een soort driehoeksverhouding ontstaat, wordt Cathy het vriendinnetje van Trey. Wanneer ze er echter op haar achttiende achterkomt dat ze zwanger is, trekt Trey zich terug. Als John dan ook nog voor het priesterschap kiest, in plaats van een carrière in het American Football, zijn ze alledrie aan hun eigen lot overgelaten. Pas jaren later komen zowel Cathy als John erachter wat de werkelijke reden is geweest van het vluchtgedrag van Trey.

Zo heel erg lang ben ik niet zoet geweest met dit boek, ik had het binnen een dag uit! Een bijzonder verhaal met een onverwachte wendingen en een verdrietig einde. Weer het bewijs dat driehoeksverhoudingen gedoemd zijn te mislukken. Zeker een must read!

