Verdriet

20131101-163916.jpg

Een paar weken terug zag ik op Twitter een berichtje voorbijkomen van Angelique Borgmeijer, de schrijfster van het boek Verdriet. Ze vroeg wie haar boek wilde lezen in ruil voor een review, win-win dus!

Helena’s goede leventje lijkt nog beter te worden als blijkt dat haar moeder weer in verwachting is. Echter in het weekend dat ze dit gaan vieren, lijkt alles mis te gaan na het plotselinge overlijden van haar dierbare opa en oma. Alsof dit nog niet genoeg is, krijgt ze ruzie met haar beste vriendin. Gelukkig is er ook nog een lichtpuntje, namelijk Gabriël die smoorverliefd is Helena. Maar dit lichtpuntje brengt ook weer nieuwe geheimen en dilemma’s met zich mee. Is Helena op dit moment wel in staat om de juiste keuze te maken?

Het verhaal krijgt halverwege een wending die ik in eerste instantie niet had verwacht. Hierdoor wordt er een extra dimensie toegevoegd en krijgt het verhaal een beetje een Twilight gevoel. De schrijfstijl is erg verklarend (voor mijn smaak iets te) waardoor dit boek vooral geschikt is voor de jongere lezers. Daarnaast is Helena de ideale rolmodel als dochter, ik denk dat menig ouder wenst dat hun dochter zo gehoorzaam en meedenkend is!
Ondanks dat de schrijfstijl van dit boek niet helemaal mijn ding is, en dat er een paar kleine schoonheidsfoutjes in zitten, ben ik wel benieuwd naar hoe dit verhaal zich verder ontwikkeld.

