Sense and Sensibility

20140102-204739.jpg
Het 53ste boek van 2013 is het eerste boek van 2014. Tussen het verhuizen en de feestdagen door lukte het me net niet om Sense and Sensibility van Jane Austen uit te lezen, maar nieuw jaar nieuwe kansen! En het jaar begint goed met een hele stapel boeken die nog gelezen moeten worden. Ik heb zelfs een goed leesvoornemen voor 2014, 60 boeken moet haalbaar zijn toch?

Na het overlijden van Mr. Dashwood komen zijn vrouw en drie dochters in een kleine cottage te wonen op het landgoed van Sir John Middleton. Via zijn kennissenkring doen ze veel nieuwe relaties op, en worden er voor sommige dochters zelfs funderingen gelegd voor een huwelijk. Echter blijken niet alle mannen zo oprecht en goedgemanierd te zijn als de Miss Dashwoods hadden gehoopt.

Een klassieker vol met hoop op liefde, gebroken harten en een happy end. Toch vond ik het lastig om er doorheen te komen, het kostte me veel moeite om aan het taalgebruik te wennen. Daarnaast was het soms ook een beetje saai, een ander boek had ik misschien nog wel in 2013 uitgelezen ;-). Maar niettemin een klassieker!

