Het Rosie Project

20140105-122317.jpg
Drie maal raden wat ik heb gekregen voor kerst; juist, een boek! Van broertje Tijn heb ik het Rosie Project van Graeme Simsion gekregen. Dit is ook het eerste boek waarbij ik een ander kerstcadeautje heb gebruikt, mijn ‘keep calm’ boekenlegger. Ik heb meegedaan met de Bookbloggers Holiday Card Exchange 2013, hierbij wordt je aan andere boekbloggers (wereldwijd) gekoppeld en stuur je elkaar een kaartje met daarop boekgerelateerde informatie. Ik was gekoppeld aan Julie van My Book Retreat en aan Kristin van Always With a Book. Van beiden heb ik een uitgebreide lijst met aanraders gekregen, en Julie stuurde ook de boekenlegger mee, echt super leuk!

Professor Don Tillman is een universitair docent genetica met autisme. Hij is super intelligent maar sociaal een beetje onhandig (understatement!). Door zijn sociale onhandigheid komt hij steeds niet verder dan een eerste date, en daar wil hij verandering in brengen. Hij ontwikkeld een zestien pagina’s lange vragenlijst om zijn ideale partner te vinden. Echter blijkt dat er vrij weinig vrouwen zijn die voldoen aan de criteria van Don. Dan ontmoet hij Rosie, een vrouw die volgens de vragenlijst totaal ongeschikt is als echtgenoot. Maar is liefde wel rationeel en is de ideale partner wel te vinden met een vragenlijst?

Ik vind dit boek geweldig, het is droog, hilarisch en slim. Het is goed geschreven en je bent er echt zo door. Het heeft hier en daar een beetje raakvlakken met An Abundance of Katherines van John Green (zie eerdere post), dat is ook een geweldig. Kortom: must read!

20140105-122417.jpgMijn ontvangen kaartjes :-) Bookbloggers Holiday Card Exchange 2013

