The fault in our stars

20140119-130849.jpg
The fault in our stars is geschreven door John Green (Jup, tevens de schrijver van An Abundance of Katherines, waar ik helemaal verliefd op was). Ik kon het niet laten toen ik dit boek (en nog een paar anderen haha) tegenkwam in de online boekwinkel.

Hazel heeft al een paar jaar terminale kanker en krijgt experimentele medicijnen om haar leven te rekken. Het enige wat ze echter doet met haar leven is slapen en lezen, en een paar colleges volgen. Tot ze bij de Cancer Support Group kennis maakt met de inmiddels kankervrij verklaarde, maar een been missende, Augustus. Hoewel ze zich er tegen verzet om een relatie aan te gaan, omdat ze zo min mogelijk mensen pijn wil doen wanneer ze overlijdt, worden Hazel en Augustus toch een stelletje. Augustus helpt Hazel met het verwezenlijken van een van haar grootste wensen en neemt haar mee naar Amsterdam, maar eenmaal daar heeft hij slecht nieuws voor haar.

Ooh het boek is zo mooi! En zo verdrietig! Ik heb het een paar keer weg moeten leggen omdat het niet zo makkelijk leest als je tranen in je ogen hebt… Maar het boek heeft ook de nodige humor en leest heel makkelijk weg (nja als je geen tranen in je ogen hebt dus). Must read!!!

Nu krijgt dit boek ook een mooi plekje in mijn nieuwe, alweer bijna volle ;-), boekenkast!

20140119-131044.jpg

Update (12-7-2014): The fault in our stars in de bios!
Eindelijk was het dan zo ver, de verfilming is in première gegaan! Samen met Vriendje ben ik deze week gaan beoordelen of de verfilming in de buurt kan komen van het boek. Hoe krijg je een zaal vol pubermeisjes (en een enkele jongen/man) aan het huilen? Nou met een boekverfilming van John Green is dat geen enkele moeite! Een hele mooie verfilming die het boek zeker eer aan doet en nauwelijks van het verhaal afwijkt, precies zoals we het graag zien!

20140712-234057-85257820.jpg

