Paper Towns

20140307-170843.jpg
Sinds ik An Abundance of Katherines heb gelezen, ben ik fan van John Green (ook de schrijver van The fault in out stars). Dus in de toekomst zal ik vast nog wel vaker bloggen over de boeken van deze auteur. Dit keer is Paper Towns aan de beurt.

Quentin woont al sinds de kleuterschool naast de mysterieuze Margo Roth Spiegelman. In de tijd dat ze nog met elkaar omgingen, vonden ze samen het lichaam van een man in het park waar ze altijd speelden. Sindsdien is er veel veranderd. Nu ze beiden in hun eindexamenjaar zitten, behoort Margo tot het populaire groepje en is Quentin onderdeel van het veel minder populaire groepje. Maar dan staat Margo op een avond weer voor zijn raam en beleven ze het meest verwonderlijke avontuur van Quentins leven, alle verhoudingen worden weer op scherp gezet en na deze avond is niets meer zoals het geweest is.

Een veelgelezen commentaar op de boeken van John Green is dat zijn personages vaak dezelfde types zijn, een beetje een sociaal onhandige jongen tegenover een mysterieus en onbereikbaar meisje. Ik hou van deze personages, want hoewel ze in hoofdlijnen op elkaar lijken hebben ze wel altijd hele specifieke eigenschappen. Daarnaast is het zo makkelijk om je in te leven in deze personages, en zijn de verhalen steeds heel anders. Van dit boek heb ik ook zeker genoten, al vind ik het wel iets minder dan de andere twee boeken die ik al van hem heb gelezen.

