Zusje

20140425-184955.jpg
Ik heb veelbelovende verhalen gehoord over Zusje, geschreven door Rosamund Lupton. En met het vooruitzicht van de verjaardag van m’n eigen zusje, dacht ik laat ik deze eens uit mijn mooie regenboog boekenkast trekken en gaan lezen.

Beatrice krijgt op een zondag een telefoontje van haar moeder uit Londen, haar jongere zus Tess is als vermist opgegeven door haar huisbaas. Beatrice pakt het eerste vliegtuig naar Londen en bedenkt terwijl ze daarheen reist dat het weer
zo’n typische onverantwoorde actie is van de hoogzwangere Tess, en dat ze hoogstwaarschijnlijk binnen de kortste keren weer zal opduiken. Niets blijkt echter minder waar, Tess blijkt niet alleen vermist maar ook al bevallen te zijn van een doodgeboren kindje. Iedereen behalve Beatrice lijkt zich erbij neer te kunnen leggen dat ze Tess kwijt zijn, wat leidt tot gevaarlijke en angstaanjagende omstandigheden voor Beatrice leidt.

Poeh wat een heftig en emotioneel verhaal, ik heb regelmatig mijn tranen moeten wegknipperen omdat ik anders de woorden niet meer kon lezen. Heel bijzonder geschreven en heel spannend, met op het einde nog een superspannende en gekmakende twist, en een einde waarvan je wenst dat het niet het einde was. Deze literaire thriller is zeker een aanrader!

