The catcher in the rye

20140513-214311.jpg
Het heeft, voor mijn doen, best lang geduurd voordat ik dit boekje uit had. Na Donderdagskinderen van Nicci French ben ik begonnen in The Catcher in the rye van J.D. Sallinger, het was weer tijd voor een klassieker.

Vlak voor de kerst wordt Holden van school gestuurd, hij is gezakt voor alle vakken behalve Engels. En dit is niet de eerste school die hij heeft geprobeerd. Holden is, ondanks zijn stoere en nonchalante houding, toch wel een beetje nerveus om naar huis te gaan. Zijn vader zal niet heel blij zijn en zijn moeder zal waarschijnlijk een zenuwinzinking krijgen. Ondanks zijn angst gaat hij uiteindelijk toch naar huis, want hij wil graag afscheid nemen van zijn zusje Phoebe voordat hij al liftend naar het Westen gaat om daar een baan te zoeken.

Op zich is The catcher in the rye niet een heel dik boek, dus dat ik er dan zo lang over doe zou genoeg moeten zeggen. Het is geen slecht boek, het is niet voor niets een klassieker, maar het kon me niet echt grijpen. Het is een heel ander verhaal dan ik had verwacht, en eerlijk gezegd was ik blij dat ik het eindelijk uit had. Nu moet ik weer even doorlezen om de planning voor mijn leeschallenge te halen ;-)

