The Shock of the Fall

20140527-195929-71969349.jpg
Jeuj mijn leesflow is weer terug! Tussen het dansen, werken en moestuinieren door had ik niet heel veel tijd over om te lezen, maar nu maak ik er weer tijd voor. The Shock of the Fall van Nathan Filer heb ik dan ook in twee dagen uitgelezen.

Matthew is het jongere broertje van Simon. Simon heeft het Syndroom van Down, daarom is Matthew vaak degene die meer verantwoordelijkheden krijgt van z’n ouders en een beetje op Simon moet letten. Tijdens een vakantie besluiten Matt en Simon om er midden in de nacht op uit te gaan, wat door een speling van het lot erg slecht afloopt voor Simon. Matt blijft zich zijn hele leven schuldig voelen over de dood van zijn altijd goedgemutste broer. Tot hij Simons stem in z’n hoofd hoort en met hem kan praten, Simon vraagt of Matt met hem komt spelen en Matt wil niets liever…

Een boek met (een paar) plaatjes, verschillende soorten lettertypen en een heel indrukwekkend verhaal. Erg mooi geschreven en bijzonder lastig om weg te leggen. Ik was al verkocht toen ik de achterkant van het boek las, en de inhoud heeft de verwachtingen meer dan waar gemaakt, aanrader!

20140527-200117-72077636.jpg

