Overspel

20140712-231130-83490947.jpg
Na ‘Haar naam was Sarah’ heb ik alle boeken geschreven door Tatiana de Rosnay gelezen. Haar nieuwe boek ‘Overspel’ mocht dan ook niet in mijn boekenkast ontbreken, en laat ik nou net jarig zijn geweest en veel boeken(bonnen) cadeau hebben gekregen!

De keurige 50-jarige Hélène leeft een rustig en verzorgd leventje. Er overkomt haar nooit iets spannends en eigenlijk vind ze dat wel prettig. Ze staat altijd voor andere mensen klaar en wordt door haar zoon zelfs grappend Sint-Hélène genoemd. Tot ze op een dag een man ontmoet die ze maar niet uit haar hoofd kan krijgen. De ontmoeting met deze man zet haar hele leven op z’n kop. Langzaam verandert haar rustige leventje in een nachtmerrie waarin ze gechanteerd wordt en lijdt aan slapeloosheid en migraine. Hoe kan ze hier ooit weer uitkomen?

Dit boek heb ik letterlijk in minder dan twee uur uitgelezen. In dit geval komt dat vooral omdat het niet een bijzonder dik boek is, slechts 167 bladzijden. Daarnaast zijn de hoofdstukken erg kort en lezen ze erg makkelijk weg. Toch vond ik het niet een heel bijzonder boek, misschien omdat ik me dit keer niet zo goed in de hoofdpersoon kon verplaatsen. Ik vind dit toch wel een van de mindere boeken van Tatiana de Rosnay. Zowel Onvoltooid verhaal als Het appartement waren mooier.

