De perfecte leugen

IMG_2334.JPG
Terug in Nederland met een laatste overnachting in Hotel Schoonouders voordat we echt naar huis gaan. En gelukkig is dit een hotel met wifi, dus kan ik jullie vertellen over mijn derde vakantieboek. De perfecte leugen van Emily Barr heb ik uitgelezen vlak voordat we naar Mont Saint Michel gingen om vervolgens door te gaan naar de camping in Bretagne (waar ik geen wifi had, vandaar). Het boek lag tussen boeken met allemaal een kaft met grijstinten en een klein beetje rood, waar ook Zusje van Rosamund Lupton bij lag.

Lucy Riddick leeft een rustig en doorsnee leventje, waarbij ze er zorgvuldig voor zorgt dat ze niet opvalt. Wanneer ze echter het dochtertje van haar beste vriendin van een rotswand redt, wordt ze gezien als een heldin en wordt de reddingsactie uitgezonden op televisie. In een klap weet iedereen wie ze is en waar ze woont, en dat is nu net wat ze wilde voorkomen toen ze een nieuwe identiteit voor zichzelf geregeld had. Er zit niets anders op dan opnieuw te vluchten voor haar demonen uit het verleden.

Het boek valt in dezelfde categorie als Zusje, het is een spannende thriller van een schrijfster die in Frankrijk woont (Das toevallig! Daar was ik ook toen ik het boek las ;-)). Het boek is makkelijk geschreven en houdt de aandacht vast tot het einde. Het verhaal krijgt een extra dimensie doordat het verleden en het heden met elkaar worden afgewisseld en je af en toe het verhaal door de ogen van andere personages leest. Het einde was naar mijn gevoel wel een beetje een anti-climax, een beetje te kort door de bocht. Ik moest zelfs een paar bladzijden teruglezen omdat ik voor m’n gevoel een cruciaal gedeelte had gemist. Verder een prima vakantieboek voor de liefhebbers van spannende romans!

IMG_2333.JPG We deden een poging tot een Mont-Saint-Michelfie, en dit was onze beste poging, mooie tanden hebben we hè ;-)

