Geheimen van de schoenenclub

IMG_2425.JPG
De vakantie is alweer twee weken voorbij, en ik heb nu alweer mijn leesverslaving verwaarloosd! Na de vakantie ben ik begonnen in Geheimen van de schoenenclub van Beth Harbison. En dit boek combineert twee van mijn verslavingen (boeken en schoenen). Alleen door tijd gebrek heb ik er veel langer over gedaan dan nodig, maar dit weekend ga ik proberen de schade weer een beetje in te halen.

Wanneer een aantal ouders met de muziekband van school meegaan naar Las Vegas, lopen drie van de moeders torenhoge schulden op. Ze schamen zich er diep voor en zoeken een manier om de schulden af te lossen. Ze besluiten elkaar te helpen en zo de schulden van alledrie de vrouwen af te betalen. Dan stuiten ze op een lucratief, maar onorthodox baantje. Als iemand erachter komt dat ze zulke hoge schulden hebben en dat ze die op deze wijze afbetalen dan zullen hun levens helemaal overhoop gehaald worden en kunnen ze hun plek in de ouderraad wel gedag zeggen.

Het is alweer even geleden dat ik een chicklit las, helaas was dit een tegenvaller. Een boek met zo’n titel zou ten eerste veel meer over schoenen moeten gaan (vind ik) en daarnaast vind ik het een weinig verrassende verhaallijn en een beetje saai eigenlijk. Het boek leest wel vlot weg, dat dan weer wel.

