Het Grote Poezenboek van Annie M.G. Schmidt

IMG_2484.JPG
Vroeger, toen ik nog klein en schattig was, was ik echt een echte Jip en Janneke fan. Stiekem eigenlijk nog steeds een beetje, sterker nog: het grote Jip en Janneke boek heeft een ereplekje in de woonkamer! Toen ik het Grote Poezenboek van Annie M.G. Schmidt tegenkwam bij een boekenbeurs vorig jaar kon ik het dus niet laten, dat begrijp je natuurlijk wel… Annie M.G. Schmidt en mijn favoriete huisdier!

Het Grote Poezenboek is een verzameling van verhalen over katten, allemaal geschreven door de kattenliefhebster herself. Tijdens het lezen maak je eigenlijk een reisje terug naar vroeger, naar de tijd dat je nog voorgelezen werd en dat het nog heel normaal was dat Minoes een kat was geweest. Een reisje langs Siepie (de kat van Janneke), langs Pluk en de kat van de Petteflat, en langs Ibbeltje en haar gekke poezenmoeder. En alle andere versjes, gedichten en verhaaltjes die Annie M.G. Schmidt over de miauwende viervoeters heeft geschreven. Ik vond het heerlijk!

Om in de sfeer te blijven, volgen hieronder een paar plaatjes van onze poezenbeesten Bente (zwart met wit en roze) en Puk (zwart). Enjoy! <3
IMG_1579.JPG

IMG_0105.JPG

IMG_0158.JPG

IMG_0201.JPG

IMG_1171.JPG

IMG_1502.JPG

IMG_2143.JPG

