Gebonden

IMG_2492.JPG
Oke, ik heb me weer laten overhalen om een boek in het genre ‘vijftig tinten’ te lezen. Dit keer was ik het slachtoffer van de flaptekst, het leek me wel leuk om een keer een dergelijk boek te lezen uit het oogpunt van de man (nja de hoofdpersoon is een man, de schrijfster niet). Het gelukkige boek heet Gebonden en is geschreven door Emma Chase.

Drew Evans heeft een probleem, hij heeft een vrouw ontmoet waardoor hij al zijn bijna eigen regels wel moet overtreden. De regels die hij voor zichzelf had opgesteld om zijn werk en seksleven van elkaar gescheiden te houden. De dag dat Kate Brooks bij hem op kantoor komt werken wordt alles anders. Er ontstaat een soort professionele rivaliteit tussen hem en Kate, maar ondertussen merkt hij dat hij zich steeds meer tot haar aangetrokken voelt. En dat komt niet alleen door haar uiterlijk, ze is ook slim, grappig en een echte doorzetter. Wanneer Drew door zijn ongelooflijke machokarakter zijn kansen bij haar verpest, valt hij in een groot gat en weet hij niet meer wat hij met zichzelf aan moet. Hij beseft dat hij verliefd is, en dat Kate misschien wel de ware voor hem is. Hij zet alles op alles om haar terug te krijgen, maar of ze hem zijn karakter kan vergeven…

Het is weer een nieuwe variant op het inmiddels een beetje uitgekauwde thema. Dat neemt niet weg dat het wel leuk is om af en toe tussendoor te lezen. Het machogedrag van Drew komt op mij veel te gemaakt over, het is te overdreven. Het verhaal is duidelijk gericht op vrouwen, maar af en toe lijkt het op een verhaaltje dat mannen onder elkaar vertellen als ze aan het opscheppen zijn over seksleven, beetje jammer vond ik. En wat is het toch met dit soort verhalen dat ze schijnbaar niet in één boek verteld kunnen worden! Ook dit is weer een trilogie, nu kom ik er natuurlijk niet onderuit om ook de andere twee delen te lezen, waar je aan begint moet je ook afmaken.

