Shopaholic naar de sterren

IMG_2608.JPGAls er een echte chicklitserie is, dan is het wel de Shopaholic-serie van Sophie Kinsella. En nu is na lang wachten ook het zevende deel uit! (Nou moet ik wel eerlijk bekennen dat ik van de overige zes delen maar twee boeken gelezen heb… Hmm oeps?)

Luke, de man van Becky, heeft een beroemde nieuwe client en moet voor zaken een tijdje naar Hollywood. En Becky en Minnie gaan natuurlijk met hem mee. Becky ziet het al helemaal zitten en begint met haar plan de campagne om haar nieuwe droom als stylist van de sterren een kickstart te geven. Door een misverstand komt ze in de belangstelling te staan van de pers, de perfecte mogelijkheid om naam te maken als stylist! Ten minste, dat is de bedoeling. Maar in Hollywood is het moeilijk om in de belangstelling te blijven, en stijgt al die aandacht haar niet een beetje naar het hoofd?

Ik ben zo’n iemand die er niet tegen kan als het heel duidelijk is dat er iets akeligs, iets ongemakkelijks of beschamends gaat gebeuren. Ik zit me van te voren al helemaal druk te maken dat het niet goed gaat uitpakken. En Becky is een kei in ongemakkelijk en beschamend en soms gewoonweg dom en naïef. Een ramp voor iemand als ik. Nu weet ik ook weer waarom ik niet alle delen heb gelezen, Becky is gewoon niet mijn personage. Maar als je wel fan bent van Becky en haar koopverslaving, dan denk ik dat dit deel je niet zal tegenvallen. Weer een nieuwe dimensie aan het Shopaholic verhaal.

