Linda, als in de Linda moord

IMG_2795-0.JPG
Wow het is al meer dan een maand geleden sinds ik mijn vorige boek heb uitgelezen, waar is de tijd toch gebleven! Nou ik moet zeggen dat ik wel aardig druk ben geweest met het helpen van Sinterklaas. Dat is natuurlijk geen excuus voor het verwaarlozen van mijn lieve boekjes en mijn reading-challenge, die ik nu denk ik niet meer ga halen. Het boek wat ik nu heb gelezen heet ‘Linda, als in de Linda moord’ het is een literaire thriller geschreven door Leif GW Persson en onderdeel van de Bäckström-serie (en het is in mijn boekenkast beland vanwege de roze kaft).

Tijdens de buitengewoon warme zomer in het kleine Zweedse plaatsje Växjö wordt de jonge aspirant agente Linda verkracht en vermoord gevonden in haar moeders woning. De plaatselijke politie is dergelijk moordonderzoek niet gewend en besluit de rijksrecherche in te schakelen voor deze klus. Omdat het zomervakantie is, wordt de oncharmante, arrogante en vervelende Bäckström op de zaak gezet. Hij denkt erg lichtzinnig over de zaak, aangezien alles erop wijst dat Linda haar moordenaar gekend moet hebben en Växjö zo klein is, denkt hij met een uitgebreid DNA-onderzoek de dader zo te pakken te hebben. Maar niets is minder waar, na een paar maanden is de dader nog niet in zicht en wordt er ernstig getwijfeld aan de bekwaamheid van Bäckström, helemaal als er ook nog aangifte tegen hem gedaan wordt voor seksuele intimidatie.

Oké, het helpen van Sinterklaas was niet de enige reden dat het allemaal zo lang geduurd heeft, dit boek is verschrikkelijk en er is geen doorkomen aan. Bäckström is een naar vies mannetje, maar dat heb ik mogelijk al laten doorschemeren in mijn samenvatting, en de schrijfstijl is echt vreselijk. Ik ben bang dat dit het enige boek van de Bäckström-serie is die in mijn boekenkast terecht komt, en dan ook alleen omdat de kaft roze is ;-)

