The Maze Runner

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/1b7/33631415/files/2015/01/img_3053.jpg(Puk vond het boek iets minder spannend, maarja hij kan dan ook niet lezen ;-))

Mijn eerste boek van 2015 is The Maze Runner, geschreven door James Dashner (en gekregen van Sinterbroertje). En het is het eerste boek van mijn nieuwe leeschallenge! Deze mag ik wegstrepen als ‘A book that became a movie’, dus eigenlijk moet ik de film nu ook gaan kijken.

Wanneer Thomas wakker wordt, blijkt hij in een of andere gemeenschap van jongens terecht te zijn gekomen en weet hij niets meer van zijn vorige leven. Al snel blijkt dat de andere jongens ook hun herinneringen kwijt zijn, en dat ze al twee jaar een uitgang proberen te vinden van het doolhof waarin ze opgesloten zijn. Al snel ontdekt Thomas dat hij anders is dan de andere jongens, het lijkt alsof hij een bijzondere band heeft met het doolhof. De dag na de aankomst van Thomas komt er nog een nieuweling, maar dit keer is het een meisje… En ze brengt slecht nieuws.

Super spannend boek! Doet me een beetje denken aan Lord of the Flies en The Hunger Games. Al vind ik persoonlijk The Hunger Games tot nu toe nog leuker. The Maze Runner serie heeft echter nog drie boeken, dus pas als ik die heb gelezen kan ik ze echt vergelijken. Ik ben in ieder geval erg benieuwd, ook naar de verfilming van dit eerste boek!

