The Unpredictable Consequences of Love

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/1b7/33631415/files/2015/01/img_3077.jpg
Eigenlijk is januari best een optimistische maand, met al die mensen die vol goede moed beginnen aan hun goede voornemens enzo. Zelf ben ik ook één van die mensen, zo heb ik vanochtend mijn eerste hardlooptraining gedaan met m’n vader (en we hebben het beide overleefd ;-)). En ik heb alweer mijn tweede boek uit van dit jaar! The Unpredictable Consequences of Love (Nederlandse titel is Rozengeur en Zonneschijn) is geschreven door Jill Mansell en zou ik theoretisch gezien vaker kunnen laten meetellen voor mijn challenge, maar ik heb ervoor gekozen het te laten meetellen als een boek dat je in één dag kunt uitlezen (want dat heb ik gedaan, 374 pagina’s in een dag).

Vier jaar na haar scheiding van Theo heeft Sofie nog steeds last van de gebeurtenissen tijdens haar huwelijk. Ze heeft besloten zich nooit meer met mannen in te laten en zich volledig te concentreren op haar carrière in de fotografie. Totdat Josh terugkeert naar St Carys en er letterlijk alles voor wil doen om Sofie voor zich te winnen. Ondertussen laat Sofies beste vriendin Tula juist haar oog op Josh vallen, terwijl Riley juist weer smoorverliefd is op Tula. Tula wil echter niets van Riley weten, omdat hij een luie surfer is zonder enige behoefte om te werken. Ten minste… Dat is wat hij iedereen laat geloven.

Aah zoveel romantiek in één verhaal, met zoveel verhaallijnen dat je soms een beetje de draad kwijtraakt… Maar ach zolang alles met iedereen goedkomt maakt dat niet uit toch? Heerlijk als alles op z’n pootjes terecht komt, zonder dat het verhaal al te voorspelbaar wordt. De schrijfstijl is ook zo heerlijk Brits, ik lees het in mijn hoofd met een heel Brits accent en het maakt het nog beter op de een of andere manier (of is dat gek?), maar dat geldt natuurlijk alleen als je het in het Engels leest. Een heerlijke feel good chicklit voor een goed begin van 2015.

Morgen begint het ‘gewone’ leven weer. Dus waarschijnlijk kan ik deze snelheid van boeken verslinden niet volhouden, maar er volgen dit jaar nog genoeg blogjes over de boeken die ik gelezen heb, beloofd!

