Eens beloofd

2015/01/img_3095.jpg
De eerste werkweek van 2015 is alweer achter de rug. Als de rest van het jaar in hetzelfde tempo doorgaat dan kunnen we in no-time de kerstboom weer van zolder halen! Over kerst gesproken, ik heb afgelopen jaar weer meegedaan met de Bookbloggers Holiday Card Exchange (net als in 2013) en ik heb afgelopen week mijn laatste kerstkaartje ontvangen. Dit keer ben ik aan twee boekbloggers gekoppeld, namelijk Fay van Blog a Book Etc en Carla van Library Mosaic. Erg leuk om zo in contact te komen met andere bloggers, komende kerst doe ik weer mee!

Als derde boek van dit jaar heb ik Eens beloofd van Harlan Coben gelezen. Ik heb nog nooit eerder iets van deze auteur gelezen, dus dit boek mag ik wegstrepen als ‘A book by an author you’ve never read before’.

De bekende ex-profbasketballer Myron laat de dochter van een vriend beloven dat ze hem
belt als ze in de problemen zit en opgehaald moet worden. Op een nacht komt het meisje die belofte na en belt Myron met het verzoek haar op te komen halen en naar haar vriendin te brengen. Later blijkt dat dit de laatste keer is geweest dat iemand haar heeft gezien. Claire, de moeder van het meisje, laat Myron beloven dat hij er alles aan doet om haar te vinden en terug te brengen. Hoewel alles er in eerste instantie op lijkt dat ze weggelopen is van huis, krijgt Myron al snel het idee dat er iets anders aan de hand is. Kan hij haar snel genoeg vinden om haar te redden?

Eens beloofd is een spannend boek, met onverwachte wendingen waarvan je graag wil weten hoe het afloopt. Normaal gesproken kenmerken van een goed boek, toch vond ik deze minder goed. Misschien komt het door het verhaal, het plot, of door de onwaarschijnlijk personages (een ex-sportman die het leuk vindt om de held uit te hangen, daar heel goed in is en ook nog eens een vriend heeft die daar nog beter in is…). Het is niet perse een slecht boek hoor, maar ik heb betere thrillers/misdaadromans gelezen.

2015/01/img_3096.jpgDe ontvangen kerstkaartje van de Bookbloggers Holiday Card Exchange 2014 :)

