We were liars

IMG_3345Afgelopen vrijdag zijn Vriendje en ik in ondertrouw gegaan, jeuj! En om dat te vieren, genieten we nu van een lekker weekendje weg. De knuffel op de foto is trouwens Max, die mag mee op al onze vakanties en weekendjes weg. Eén van de fijne dingen is dan samen op het grote bed te hangen en eindelijk weer eens tijd de nemen om rustig een boekje uit te lezen (en heel veel chocola te eten ;-)). Dus nu heb ik net We were liars van E. Lockhart uitgelezen. En aangezien E. Lockhart een vrouw is, mag ik dit boek voor mijn challenge wegstrepen als ‘book written by a female author’. 

Cady komt uit een familie met oud geld. Haar opa is de belangrijkste man voor de hele familie en zijn wil is wet. Elke zomer viert de hele familie vakantie op hun privé eiland. Cady is het oudste kleinkind, maar Johnny, Mirren en Gat zijn bijna even oud. Samen groeien ze op tijdens de vakanties, de familie noemt ze de ‘Liars’. Tijdens de zomer dat ze 15 jaar zijn, gebeurt er een ongeluk. Cady wordt door haar moeder in het water gevonden, en sindsdien is ze niet meer de oude. Ze heeft last van migraines en kan zich niets meer herinneren van haar ongeluk en van wat zich verder heeft afgespeeld tijdens die zomer. Tijdens de zomer van hun 17e jaar gaat ze weer terug naar het eiland. Heel langzaam herinnert ze zich weer fragmenten van die bewuste zomer, maar nu ze het eindelijk weer weet wil ze het liever weer vergeten. 

 We were liars is een Young Adult boek, en dat is inmiddels wel een van mijn favoriete genres aan het worden (mag dat nog als je 26 bent? En bijna getrouwd? ;)) Dit boek heeft alles wat in dit genre thuishoort, het is vlot geschreven met hier en daar de nodige humor, de hoofdpersonages zijn tieners, er is er minstens één verliefd en er gebeurt iets wat hun hele tienerwereld op z’n kop zet. Het leest heel makkelijk en ik kan me goed inleven omdat ik me zelf soms ook nog een beetje een jong volwassene voel. Dus ik vond het een leuk boek, maar wel met een verdrietig einde. En nu gaan we weer gezellig verder hotelkamerhangen, dag!

IMG_3327 Ik met mijn ondertrouwring! <3

