The Scorch Trials

 Over 11 dagen is het zo ver! Dan is onze bruiloft! Het is dan ook niet zo heel vreemd dat het lezen er een beetje bij in is geschoten de laatste tijd. Maar nu de meeste dingen geregeld zijn, heb ik eindelijk weer een beetje tijd over. Dit keer heb ik het tweede deel in The Maze Runner serie van James Dashner gelezen. Wat mijn reading challenge betreft past dit boek kan in meerdere categorieën, maar die heb ik allemaal al weggestreept. Dus beschouw dit maar als een extra boek. 

Het leek allemaal te mooi om waar te zijn. Na de heftige tijd in het doolhof en het ontsnappen aan de Grievers waren ze eindelijk veilig. Er waren weer volwassenen die bescherming boden, er was vers eten en drinken en ze konden zich weer wassen. Totdat Thomas elke connectie met Teresa kwijt raakt en een vreemde man hun verteld dat ze nog één proef moeten doorstaan. Ze komen weer terug in de ‘normale’ wereld, maar het is zo anders dan ze zich ooit hadden kunnen voorstellen… De aarde wordt geteisterd door vreemde ziekten en rare weersomstandigheden. Er is een grote kans dat ze deze laatste proef niet gaan overleven, maar Thomas en de anderen zijn vastbesloten om de veilige haven te bereiken.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de hele serie al een tijdje in huis heb. Toch was ik nog niet eerder aan dit tweede deel begonnen, en dat terwijl ik series meestal het liefst meteen uit lees. Dit boek was eigenlijk nog meer van hetzelfde, geen doolhof meer maar wel andere beproevingen die de Gladers moesten doorstaan. En dit keer zat er zelfs een klein vleugje romantiek in. Begrijp me niet verkeerd, het is geen slecht boek. Maar ik heb nu ook niet de neiging om meteen verder te gaan met het derde deel. Maar misschien komt dat wel omdat ik met m’n hoofd bij de bruiloft ben, en wie wil er dan over nare beproevingen lezen ;-)

Hieronder een kleine greep uit mijn wedding countdown foto’s :)

Ik als bruidsmeisje, héél lang geleden ;-)

Woehoe ons logo op m’n telefoonhoesje, wedding merchandise!

Na een super gezellig dagje bij omi is m’n jurk helemaal af! 

Hier zijn we vast aan het oefenen voor onze trouwfoto’s :)

Afgelopen zaterdag, vrijgezellenfeest! En ik heb nog super veel spierpijn

