De leestip

 Oooh kijk nou naar de cover van dit boek! Het had niet duidelijker kunnen zijn dat dit boek door mij gelezen moest worden als ze mijn naam erop hadden gezet! En die kat is echt net Puk. ‘Een fijn feelgoodverhaal over boeken en liefde’. De leestip van Shelly King is volledig gekozen op basis van de kaft, en laat dat nou net een categorie in mijn reading challenge zijn. 

Wat doe je als je tijdelijk tussen twee banen zit in Silicon Valley, gestudeerd hebt om bibliothecaris te worden en een voorliefde hebt voor goedkope damesromannetjes? Juist! Dan neem je per ongeluk een tijdelijke baan bij de tweedehands boekwinkel van je buurman/huisbaas. Tenminste dat deed Maggie. En het bleek een schot in de roos. Niet alleen bracht ze het grootste gedeelte van haar dag toch al in de boekwinkel door, ze zat ook erg om het inkomen verlegen. Wanneer ze via haar huisbaas/buurman in aanraking komt met een oud exemplaar van Lady Chatterly’s Lover raakt ze al snel in de ban van de aantekeningen die twee mensen voor elkaar hebben achtergelaten in het boek. Ze is vastbesloten om meer te weten te komen over Henry en Catherine die het boek en elkaar hun liefdesverklaringen hebben toevertrouwd.

Het is niet altijd verstandig om een boek te kiezen op basis van de kaft, als is het meestal onverstandiger om een boek juist niet te kiezen op basis van de kaft! (Onder het mom van je kan beter spijt hebben van iets wat je wel hebt gedaan dan iets wat je niet hebt gedaan). Gelukkig heeft de kaft van dit boek niet gelogen, het is echt een feelgoodverhaal! Alleen is de kat niet zo leuk als die op de voorkant, en al helemaal niet zo leuk als Puk (en Bente)! Nu heb ik bijna de ambitie om ook in een tweedehands boekwinkel te gaan werken, ondanks de waarschuwing in het boek dat dit zwaarder is dan het lijkt. Wat mij betreft is De leestip van Shelly King ook echt een leestip! 

Nu kan ik het natuurlijk niet laten om mijn katjes te showen! Dus foto 1 is Puk en foto 2 is Bente.    

  

