Denken aan vrijdag

Denken aan vrijdag is het vijfde deel in de Frieda Klein serie van Nicci French. En de titel van dit boek was heel toepasselijk voor de laatste paar dagen van mijn ‘weddingcountdown’! Maar nu heb ik het boek uit, en hoef ik niet meer te wachten op vrijdag, maar wel op het volgende deel in de serie. Voor de challenge telt dit boek mee als mysterie/thriller.

Wanneer het lichaam van Sandy in het water gevonden wordt, is de link met Frieda al snel gelegd. Vanwege de slechte band tussen Frieda en Sandy na hun breuk wordt Frieda al snel als verdachte gezien. Frieda besluit onder te duiken, omdat ze zeker weet dat Dean erachter zit. Als ze er echter achterkomt dat hij het niet gedaan kan hebben, gaat ze zelf op onderzoek uit om de echte dader te achterhalen. En al snel blijkt dat deze niet alleen op de dood van Sandy uit was.

Niet alleen Frieda had verwacht dat Dean achter de moord op Sandy zou zitten, de trouwe lezers van de serie dachten het ook (nou ja ik in ieder geval wel!). Het schrijversduo heeft er daarom goed aan gedaan om het iets minder voorspelbaar te maken, want van voorspelbare thrillers houdt natuurlijk niemand. Nicci French blijft boeien tot de laatste pagina, al is de nieuwigheid zo’n eind in de serie er misschien wel een beetje af. Toch kan ik niet wachten tot het volgende deel er is! Er komen nog wel volgende delen toch? De weekdagen zijn nog niet op ;)

Omdat ik er geen genoeg van kan krijgen, hieronder nog een paar fotootjes van de countdown, dus van toen we nog aan het wachten waren op vrijdag!

 DIY sharpie mugDe dag na de vrijgezellenfeesten moest ik mijn kopje nog afmaken, met mijn persoonlijke kater Puk ;)
fotoshoot ideeen afkijkenFotoshoot ideeën afgekeken bij een ander bruidspaar

gastenboek voorbereidingenVoorbereidingen voor ons gastenboek

oefenen voor openingsdansOefenen voor de openingsdans  

trouwauto ophalenTrouwauto ophalen!  

ballonnenboogDe laatste avond als ‘vrijgezel’, onder de supermooie ballonnenboog

