eleanor & park

 Woehoe ik heb vakantie! En terwijl we de kamer in ons eerste hotel in Wurzburg al hebben volgepropt met onze koffers en alle andere dingen die we altijd meenemen op vakantie, heb ik mijn eerste vakantieboek al uitgelezen. Eleanor & Park, geschreven door Rainbow Rowell, stond al een tijdje op mijn to-read lijstje. En nu heb ik er eindelijk tijd voor! 

Park is best wel op zichzelf en probeert zo min mogelijk op te vallen bij de populaire kids. Hij is de enige Aziatische jongen en daardoor een beetje een buitenbeentje. Dan komt midden in het schooljaar Eleanor op school, een meisje met knalrood haar en een bijzondere kledingstijl. Eerst moet hij niets van haar hebben, eigenlijk heeft hij zelfs een beetje plaatsvervangende schaamte als het om haar opvallende uiterlijk gaat. Maar er is toch iets aan haar wat hij niet kan weerstaan. Al snel worden ze vriendje en vriendinnetje. Maar dan gaat er iets heel erg mis in thuissituatie van Eleanor, die toch al niet heel rooskleurig was. Ze wordt min of meer gedwongen om van huis weg te lopen, maar is dat ook het einde van de relatie tussen Eleanor en Park? 

Ooh wat een geweldig boek! Het neemt je weer helemaal mee naar hoe het voelde toen je voor het eerst verliefd was. Ook heel leuk om zowel de ervaringen van Eleanor als van Park te lezen. Het einde is wel stom, er hadden nog veel meer bladzijden achter moeten zitten… Maarja is dat niet altijd zo bij boeken die goed zijn? ;-) Nu is het tijd voor Schnitzels!  Het uitzicht vanuit onze hotelkamer, pretty! 

