The Year I met You

 Gisteravond zijn we aangekomen in het laatste hotel van onze trip langs de Romantische Strasse. En wat is er dan beter om een boek te lezen van de schrijfster van een van de meest romantische boeken ooit? Cecilia Ahern schreef onder andere P.S. I Love You (ook verfilmd!). Ik kwam bij een Duitse boekwinkel haar boek ‘The Year I met You’ tegen, en dat leek me een heel geschikt vakantieboek.

Jasmine verliest haar baan en wordt gedwongen om een jaar lang niet te werken, de zogenaamde Gardening Leave. Tijdens dit jaar leert ze haar overbuurman Matt, die ze nooit heeft gemogen, een stuk beter kennen. Door bijzondere omstandigheden bevindt hij zich in eenzelfde situatie als Jasmine. Jasmine komt erachter dat Matt toch niet zo verschrikkelijk is als ze dacht. Dankzij hem leert ze meer over zichzelf en ontstaat er een bijzondere vriendschap. Hoewel Jasmine het eerst een drama vond om een jaar niet te werken, heeft dit jaar haar veel goeds gebracht. Niet alleen is ze een paar mooie vriendschappen rijker, ze heeft ook een man ontmoet en haar tuin ziet er fantastisch uit! 

Het boek draait vooral om vriendschap en zelfreflectie, niet helemaal het romantische boek dat ik verwacht had. Het boek leest een beetje alsof het memoires zijn, het lijkt meer een dagboek dan een roman. Dat vond ik een minder, maar desondanks is het een prima vakantieboek! En toevallig heb ik ook nog Cecilia’s boek ‘How to Fall in Love’ gekocht, dat zal toch wel echt een romantisch boek zijn? 

 Bijzonder welkom bij het derde hotel gisteren! 

 Eén van onze trouwfoto’s, om toch een beetje in het romantische gevoel te blijven ;)

