How to Fall in Love 

 Inmiddels al weer ruim een week terug van vakantie, bedacht ik me dat jullie nog een blogje over mijn laatste Romantische Strasse boek tegoed hebben! Het laatste boek dat ik tijdens onze mooie vakantie in Duitsland heb gelezen is How to Fall in Love van Cecilia Ahern. Het vorige boek van haar (dat ik hiervoor heb gelezen), was helaas minder romantisch dan gehoopt. Maar met zo’n titel kan het niet misgaan toch?!

Wanneer Christine op een avond voorbij de Ha’penny Bridge in Dublin loopt, ziet ze een vreemdeling die van plan is van de brug af te springen. Nadat haar vorige poging iemand van zelfmoorpleging te weerhouden niet helemaal goed was afgelopen, is ze vastbesloten deze man van zichzelf te redden. Ze slaagt erin te voorkomen dat de man springt, maar daarvoor moet ze wel een roekeloze deal met hem sluiten. Als Christine hem niet voor zijn 35ste verjaardag kan laten zien dat het leven de moeite waard is, gaat hij alsnog springen. En zijn verjaardag is over twee weken. Hoewel Christine op dit moment ook niet ik de meest gelukkige periode van haar leven zit, grijpt ze de uitdaging met beide handen aan (en een hele stapel zelfhulpboeken). Gaat het haar lukken deze vreemdeling te redden? En krijgt ze het voor elkaar haar eigen leven ook weer op de rails te krijgen? 

Jaaaa dit boek was romantisch! Hoewel je het misschien niet zou denken aan de hand van de samenvatting, door de zelfmoordpoging enzo, komt het uiteindelijk allemaal goed. Het blijkt dat de vreemdeling Christines hulp onder andere nodig heeft bij het terugwinnen van zijn vriendin. Niet echt een goeie start voor een romantische verhaal tussen Christine en de vreemdeling zou je denken, maar niets is minder waar. Een apart verhaal met humor en ook verdrietige elementen. Leuk om te lezen, een goede afsluiting van een vakantie op de Romantische Strasse, maar niet perse een mustread. 

Hieronder nog een paar laatste vakantiekiekjes! Waar ik voornamelijk van de achterkant op sta, haha! 

  Bloempjes kijken is ook in Duitsland leuk!



 Nog meer bloempjes! En een kasteel/slot.

   Duits dorpje.



En een heeeeele hoge muur, had ik al gezegd dat ik last heb van hoogtevrees?

 

