Een Parijse affaire

 Ik heb mijn bibliotheek en reading challenge de afgelopen periode echt zo verwaarloosd, ik schaam me diep! Om het goed te maken ga ik nu weer beginnen met een inhaalslag. Voor mijn challenge moet ik een boek met korte verhalen lezen. Ik heb gekozen voor Een Parijse affaire van Tatiana de Rosnay. De fanatieke volgers van mijn blog weten ongetwijfeld dat ik fan ben van deze schrijfster, en van de stad Parijs. Wat dat betreft dus geen verrassende keuze! 

Dit boek bevat elf korte verhalen die zich allemaal, verrassend genoeg, afspelen in Parijs. Waar je normaal gesproken denkt aan Parijs als de stad van de liefde, laten deze korte verhalen je geloven dat het eerder de stad van de vreemdgangers is. Het zijn verhalen over gevoelens; gevoelens van verlangen, jaloezie, wraak, hulpeloosheid en mededogen. Met hier Rn daar een vleugje humor. Stuk voor stuk eindigen de verhalen abrupt en soms meedogenloos.

Ik ben eigenlijk niet echt fan van korte verhalen, meestal vind ik ze gewoonweg te kort. Ik wil een verhaal waarin ik me kan vastbijten, waarin ik kan wegdromen en waar ik bij voorkeur heel lang mee bezig ben. Het onderwerp van deze korte verhalen is ook niet helemaal mijn ding, ik blijf Parijs toch liever zien als de stad van de liefde. En de stad van onze huwelijksreis. <3   

