Niet te filmen! 

 Belofte maakt schuld! Dus ik ben meteen na mijn vorige blog (zo’n 5 uur geleden), begonnen in Niet te filmen van Sophie Kinsella. Sophie Kinsella is vooral bekend vanwege haar chicklits als Shopaholic. Het bleek dat dit een heel ander soort boek is! Voor mijn reading challenge mag ik deze afstrepen als een boek dat zich afspeelt in high school. 

Door een traumatische gebeurtenis op school durft Audrey haar huis niet meer uit. Ze heeft last van verschillende angststoornissen en depressies. Haar therapie helpt wel, maar zelf vindt ze dat ze veel te kleine stappen maakt. Dan maakt ze kennis met Linus, een vriend van haar broer Frank. Hoewel het contact in het begin heel stroef loopt, weet Linus ervoor te zorgen dat het herstel van Audrey met grote sprongen vooruit gaat. Tot ze ruzie krijgen en Audrey spoorloos verdwijnt. 

Een young adult van Sophie Kinsella, waarin ze op haar luchtige wijze twee belangrijke maatschappelijke onderwerpen bespreekt: pesten en gameverslaving. Een heerlijk boek met een happy end en het leest heerlijk weg. Ik ben positief verrast! 

