Versplinterd

 Nog een boek om van mijn reading challenge lijst af te strepen, dit keer een boek met een titel van één woord: Versplinterd (originele titel Fractured) van Dani Atkins. Dit boek heb ik vooral gekozen vanwege de opmerking: ‘voor de lezers van Jojo Moyes’ Voor Jou‘ op de kaft.

Het ongeluk in het restaurant heeft verregaande gevolgen voor de vriendengroep. Niet alleen raken ze allemaal hun vriend Jimmy kwijt, ook blijft Rachel voor de rest van haar leven getekend met een litteken en hersentrauma. De vriendengroep verliest elkaar uit het oog. Tot de reünie vijf jaar later, ter ere van de bruiloft van Rachels beste vriendin Sarah. Rachel belandt opnieuw in het ziekenhuis, als ze bijkomt blijkt dat haar beleving van de afgelopen vijf jaar niet is wat er werkelijk gebeurd is. Al lijkt het allemaal te mooi om waar te zijn. 

Een bijzonder en vooral emotioneel boek. Ik heb traantjes moeten wegpinken tijdens het lezen, maar dat had ik natuurlijk kunnen weten als het in hetzelfde genre valt als Voor Jou van Jojo Moyes. Een gewaarschuwd mens telt voor twee (en dan ben ik nog zwanger ook haha!) Je wordt meegenomen in de zoektocht van Rachel naar wat er werkelijk is gebeurd de afgelopen vijf jaar. Je voelt haar frustratie dat niets is zoals ze het zich kan herinneren. Vooral het einde is hartverscheurend. Beslist een must read! 

