To all the boys I’ve loved before 

 Het laatste boekblogje van 2015, en het eerste in ons nieuwe huis! Ik moet eerlijk bekennen dat er van lezen de laatste tijd niet zo veel gekomen is, het laatste boek dat ik gelezen heb is ‘To all the boys I’ve loved before’ van Jenny Han. En dat is alweer een paar maanden geleden! Ik beloof dat ik het met jullie (en met mijn goed gevulde boekenkast en lees challenge) ga goedmaken in 2016.

Het liefdesleven van Lara Jean bestaat alleen op papier, het papier van de liefdesbrieven die ze aan alle jongens heeft geschreven die ze ooit leuk vond. De brieven heeft ze nooit opgestuurd en bewaart ze in de hoedendoos die ze ooit van haar moeder heeft gekregen. Tot op een dag blijkt dat de brieven verdwenen zijn en zijn verstuurd naar de personen die ze juist niet mochten lezen, haar geheime liefdes. Het liefdesleven van Lara Jean gaat ineens van niet bestaand naar chaotisch en ingewikkeld. Hoe gaat ze zich hieruit redden? En wie heeft de brieven eigenlijk verstuurd? 

Een young adult boek met geheime liefdes, ruzies tussen zussen en vriendjes, maar vooral ook veel humor en een beetje verdriet. Dit boek is niet perse een must read, maar wel erg leuk om te lezen! Stiekem heb ik dit boek gekozen vanwege de titel; want in februari komt er als het goed is een nieuw jongetje dat nu al mijn hart heeft gestolen! 

Bij een laatste boekblogje van het jaar hoort natuurlijk ook een jaaroverzicht. Ik heb dit jaar 29 boeken gelezen (nog niet eens de helft van de 60 die ik wilde lezen!) en mijn top 5 ziet er als volgt uit:

  1. Ik ben zwanger! 
  2. The Happiness Project
  3. Turks Fruit
  4. eleanor & park 
  5. Vier plus één

Deze boeken zijn onlosmakelijk verbonden met de gebeurtenissen van 2015. Hoewel ik niet veel boeken gelezen heb, was het zeker een memorabel jaar. Met de bruiloft, de huwelijksreis naar Parijs, het hardlopen, de baby op komst en ons eerste echte eigen huis!

  
Benieuwd wat 2016 allemaal voor moois brengt! Ik wens jullie allemaal alvast een mooi, gezond en liefdevol 2016! 

