Jip en Janneke en Thijm

 Jip en JannekeOp 15 februari is onze zoon Thijm geboren! Dus vandaag is hij 15 dagen jong. Een perfecte leeftijd om te beginnen met voorlezen, want daar kun je natuurlijk niet vroeg genoeg mee beginnen. En welk boek is dan beter dan mijn ruim 20 jaar oude, vergeelde, stukgelezen en ondergekliederde Jip en Janneke door niemand minder dan Annie M.G. Schmidt en Fiep Westendorp. 

Al sinds ik een nog veel kleiner meisje was, ben ik groot fan van Jip en Janneke en hun huisdieren Takkie en Siepie. Toen we vroeger zelf nog een Teckel hadden was Takkie favoriet, maar nu is het toch echt Siepie waar de voorkeur naar uitgaat (dat heeft mogelijk iets te maken met onze zwarte kat Puk, die er toch wel erg op lijkt ;-)). Nu Thijm geboren is heb ik natuurlijk het allerbeste excuus ooit om al die verhaaltjes weer (voor) te lezen, heerlijk! En om allemaal Jip en Janneke spulletjes in huis te halen. En nu maar hopen dat Thijm ze straks net zo leuk vindt als ik!  

Hieronder een paar van de eerste foto’s van onze kleinste boekenworm!  

 

 

