Twintig regels liefde

Op 8 mei 2016 mocht ik mijn allereerste Moederdag vieren, en heel toevallig was dat ook de laatste dag van mijn zwangerschapsverlof. Ik ben super verwend met een heerlijk (maar wel vroeg) ontbijtje op bed en natuurlijk met cadeautjes! Twintig regels liefde is geschreven door Rowan Coleman en samen met ‘Mam vertel eens’ het allereerste boek dat ik van mijn zoontje heb gekregen, dat er nog maar veel mogen volgen! 

Stella is verpleegster in een laatste rusthuis voor terminale patiënten. Vanwege haar privésituatie draait ze alleen naar nachtdiensten, en deze diensten gebruikt ze onder andere om patiënten te helpen met het schrijven van hun laatste brieven. Ze schrijft brieven naar geliefden, familie, vrienden en buurmannen. Ze schrijft over nuttige zaken als bij welke stomerij het pak van manlief is, maar ook hele liefdesverklaringen en diepe geheimen. Ze beloofd haar patiënten meestal om de brief pas na het overlijden te versturen, maar er is een vrouw bij wie ze dat niet kan. Het geheim in die brief is te groot. Maar doet ze we wel goed aan om de brief eerder te versturen? Is er nog een kans op verzoening, of is het al te laat? 

Een bijzonder en mooi boek over de kracht van het geschreven woord. Een brief geeft nabestaanden na het overlijden iets tastbaars, een mooie vorm van laatste woorden. Een van de weinige minpuntjes aan dit boek zijn de spelfouten, er staan veel slordige fouten in die er hopelijk bij een volgende druk uitgehaald worden. 

Moederdag 2016 

