F*ck die onzekerheid

F*ck die onzekerheid is een boek van Vreneli Stadelmaier en valt in de categorie zelfhulpboeken. Normaal gesproken zijn dit soort boeken niet echt mijn ding, maar deze werd me aangeraden en leek me erg interessant! 

In dit boek draait het om het imposter syndroom, de (onterechte) angst om door de mand te vallen. Een belangrijke oorzaak van onzekerheid bij veel vrouwen en mannen, al schijnen vrouwen er vaker last van te hebben. Het kan (zakelijk) succes en geluk in de weg staan. In dit boek worden mogelijke oorzaken besproken en wordt er uitgelegd dat we niet te veel naar de papegaaien op onze schouder moeten luisteren. Vreneli geeft een zeven-stappenplan om je papegaaien het hoofd te bieden en je onzekerheid te overwinnen.

In dit boek worden een aantal situaties en gevoelens omschreven die denk ik zeer herkenbaar zijn voor veel mensen, zowel mannen als vrouwen. Hoewel ik eerlijk moet bekennen dat ik de oefeningen (nog) niet heb gedaan, denk ik zeker dat ze zullen helpen je beter bewust te worden van die vervelende papegaaien en je zullen helpen je onzekerheid te verminderen. 


