The girl on the train

Het is weer tijd voor een thriller, dit keer The girl on the train van Paula Hawkins. Ik had er al veel positieve geluiden over gehoord dus de verwachtingen zijn hoog. Daarnaast vond ik het wel een intrigerende titel, het meisje in de trein, wie is ze en waarom is ze belangrijk voor het verhaal? Blijkt dat we er in ieder geval al snel achter komen wie ze is…

Rachel neemt elke werkdag dezelfde trein en kijk altijd vol belangstelling naar de huizen die langs het spoor staan. Nog niet zo lang geleden woonde ze zelf in één van die huizen, voordat ze verslaafd raakte aan alcohol en haar ex haar verliet voor een andere vrouw. Nu kijkt ze elke dag geïnteresseerd naar het stel dat sinds kort een paar huizen verder van haar oude huis woont, en fantaseert ze over hoe hun leven is. Tot ze op een dag iets ziet wat alles op z’n kop zet. Wat ze zag kan mogelijk belangrijk zijn bij een vermissingszaak, als de politie haar nu maar als betrouwbare getuige zou beschouwen…

Door haar drankgebruik heeft Rachel veel gaten in haar geheugen en ik ging zo in het verhaal op dat ik net zo gefrustreerd raakte als zij dat ze zich belangrijke dingen niet kon herinneren. Er zitten goede plotwendingen in het verhaal en het is beslist niet voorspelbaar, wat mij betreft een aanrader! 

